Vårt bud på ett resultat

Så vill ESCsverige ha det Det här borde vara två givna finalister på lördag.

Statements med Loreen och As I Lay Me Down med Wiktoria är våra finalister i ett ganska tunnsått startfält. Med några få undantag har den sista deltävlingen ingen låt som riktigt griper tag.

Det kommer säkerligen inte som någon större överraskning att Loreen och Wiktoria är de två som har störst chans att direkt nå finalen i Skellefteå. Kanske det hade sett annorlunda ut om konkurrensen varit tuffare.

Den som hade trott på en ny Euphoria tror fel. Statements är inte lika inställsam, den tar längre tid att förstå, något udda men viktigast av allt - nyskapande. Detta är ett bidrag som sticker ut, särskilt i det sällskap den befinner sig i i Kraft Arena.

Andra deltagaren ESCsverige vill ha till final är Wiktoria. As I Lay Me Down påminner en del om fjolårets Save Me, country på ett catchy sätt även om dosen av pop utökats något den här gången.

Alice ger vi gärna en ny chans. Lite main stream radiopop som räddas av snygga stråkpartier. Likaså ser vi också Alex Schylström i Andra chansen. En poplåt av senaste snitt och med en refräng som sätter sig.

För övriga är det tack och hej. Jon Henriks och Aninas låt är svag och räddas inte av jojkandet. Les Gordons ägnar sig åt indiepop som bara inte funkar för ESCsverige. Sara & Juha bjuder på vispop av det sämre slaget.

Så här skulle vi vilja ha resultatet i deltävling 4:

FINAL  STATEMENTS  -  LOREEN
FINAL  AS I LAY ME DOWN  -  WIKTORIA
AC  RUNNING WITH LIONS  -  ALICE
AC  NÄR INGEN SER  -  AXEL SCHYLSTRÖM
5   EN VÄRLD FULL AV STRIDER/EATNEME GUSNIE JEENH DÅAROEH  -  JON HENRIK FJÄLLGREN FEAT. ANINA
6   BOUND TO FALL  -  LES GORDONS
7   DU FÅR INTE ÄNDRA PÅ MIG  -  SARA VARGA & JUHA MULARI

Kommentarer

  1. Hej! Alltså jag tyckte Wiktoria var absolut bäst idag. Loreen däremot var en stor besvikelse. Först trodde jag det var någon form av ballad när jag hörde en minutersklippet och sen kollade jag på 30 sekunder av repetitionerna och då lät det ju helt annorlunda. En himla röra skulle jag säga. Jag trodde hon skulle bli vårt säkra kort mot Nano men där tog jag uppenbarligen helt fel. Tusan också. Den låten kommer inte vinna Mello och hade den ändå gjort det så hade nog chansen varit rätt stor att den åkt ur ESCs första semifinal typ en och en halv månad senare. Wiktoria är den enda som jag tycker är bra nu på lördag. Allt annat verkar bara tråkigt och konstigt.
    Mvh/Trixie.

    SvaraRadera
  2. Alltså. ALLA låtar här förtjänar final (till skillnad från 3 a v 6 av de som är där sedan tidigare)Den bästa deltävlingen inte bara i år utan på flera år tycker jag! Wiktoria är en självklar finalist och jag vet att Loreen kommer dit men jag tycker att denna låt är djupt överskattad och hon lever bara på gamla meriter i den här tävlingen(vad sjunger hon ens?) Och om jag hade fått välja skulle istället JOn Henrik och Aninia gjort Wiktoria sällskap till final

    och inte nog med et. Loreen hade vara blivit femma enligt mig då jag skickat Sara/Juha och Alice till Andra Chansen. Men som jag skrev. Alla här borde få vara i final.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar